På god vei til å bli den versjonen av meg selv som jeg liker aller best!

31.01.2017

Med to svangerskap og år med fråtsing i godterier og brus i tillegg til en helse som har gitt meg store utfordringer har kroppen min hatt sitt å slite med de siste 10-12 årene. Kilo har i grunnen ikke bare sneket seg på, de har faktisk blitt kastet på meg og lagt seg godt til rette rundt både mage, rumpe, lår og ja i grunnen hele kroppen fra topp til tå. Ikke er det noe gøy å ikke være fornøyd, men det er jo faktisk også ubehagelig og slitsomt. Ja, jeg er selvfølgelig klar over at med mitt inntak av godterier og for lite mosjon har skapt dette selv, jeg er både oppegående og har selvinnsikt så det vet jeg. MEN problemet er jo bare at det hersens søtsuget vinner over meg. «I morgen kommer en ny dag og da....» eller den som jeg nok har brukt mest «på mandag, da starter jeg». Det er så mye enklere å starte med kostholdsendringer på mandag, særlig når jeg sier dette på tirsdag. Når dyna er trukket godt opp mot haka og natta er på god tur, da er neste dag alltid det store målet og jeg skal både spise ekstremt sunt og trene mye. Hva skjedde i løpet av natten da, for når morgenen kommer, da er alt glemt og dagen blir som dagen før.

For to år siden skjedde det noe

Om man skal kalle det viljestyrke, holdning eller standhaftighet vet ikke jeg, men for to år siden skjedde det noe for meg. Plutselig en kveld hoppet jeg i det, jeg som vanligvis tenker gjennom avgjørelsene mine både en og to ganger. Jeg tok kontakt med ei som delte et bilde av seg selv på facebook, et bilde som fortalte så mye. Hun var jo blitt så slank og jeg måtte jo bare spørre hva i alle dager hun hadde gjort for jeg hadde jo sett henne for ikke så lenge siden og da så hun ikke slik ut. Dagen etter kom hun, fortalte om CellRESET-dietten og om kostholdsendring som fortsatte også etter kur.  Dagen etter ble CellRESET bestilt og jeg kastet meg i det. Jeg fikk kostholdsplan og fulgte den til punkt og prikke. I løpet av første uka da fikk jeg mye mer energi og treningslysten kom tilbake og jeg trente flere ganger i uka. Jeg ble bitt av løpebasillen og løp nesten hver dag i en lang periode. Fjellturer ble det også mye av og det var fantastisk deilig å kjenne på energi igjen etter en lang periode med ekstremt lite energi bl.a på grunn av mine helseplager.

Magen som jeg hadde vært plaget med så lenge jeg kunne huske ble bra i løpet av den første uka. Det er kanskje den aller beste opplevelsen. Jeg hadde store søvnvansker og jeg merket en liten forbedring her. Ellers kan det også nevnes at håret mitt røytet mye mindre, neglene ble sterkere og ettersom kiloene forsvant så trakk huden seg tilbake rundt magen, lårene og armene. I løpet av 6 måneder gikk jeg ned 30 kg. Jeg tok da kuren flere ganger i løpet av denne perioden og jeg fulgte den til punkt og prikke.

Så falt jeg tilbake til det gamle....

Så fant jeg ut at nå var jeg jo kjempefornøyd med både nedgang i kilo, med magen som var i orden og energien som var så mye bedre. Nå kunne jeg jo bare slutte med næringsdrikkene fordi alt var i orden. Snakk om å være tullete og ikke tenke seg godt om. Man sier vel ikke opp arbeiderne i en fabrikk bare fordi fabrikken går godt. Det gikk som det måtte, kiloene kom tilbake nesten alle og samtlige plager kom tilbake egentlig ganske så kjapt. Hvorfor det? Jo det skal jeg fortelle deg: jeg gikk tilbake til mitt vante jeg og gjorde akkurat som før. Jeg ble så forbanna på meg selv! Og det tok meg lang tid med mer testing av andre måter å komme i havn på - og i kontakt med kroppen min. Det gikk ikke. Nok var nok, det var bare å gå ett skritt tilbake og gjøre det som funker.

Jeg kom i kontakt med flotte Kirsti og motivasjonen var tilbake

Har du egentlig tenkt over hvor kjapt 7 dager går - og før du vet ordet av det så har det gått 28 dager. Dag 2 og 3 er egentlig de jeg synes er de tyngste, jeg har vondt i hodet, er sulten og føler meg slapp. Kroppen jobber! Når dag 4 begynner kjenner jeg at magen er i orden og sulten og søtsuget gir seg. Det er jo ganske så spesielt å spise bare proteiner uten tilbehør, men kur er kur og det er kun disse 7 første dagene og en dag eller to innimellom deretter. Jeg bruker å legge meg tidlig eller finne på noe slik at jeg blir mest mulig opptatt - og slipper å tenke så mye på det. Det viktigste på disse protein-dagene eller hvite dagene (som vi kaller dem) er å planlegge måltidene slik at de ikke kommer plums på deg. Uke 2, 3 og 4 er ikke noe problem, da spiser du både yoghurt og salat i tillegg. Jeg er superfornøyd med å ha gått ned 7 kg denne runden - og tatt av 35 cm fordelt på ulike punkter på kroppen. Jeg skal gjøre slik jeg gjorde for to år siden, ta kuren flere ganger - for kiloene skal bort og både jeg og kroppen min skal både være fornøyde og ha det bra. Den store forskjellen fra sist gang er at jeg skal fortsette med næringsdrikkene, mine «arbeidere» skal ikke bli sagt opp denne gangen.

Gjør som meg, hopp i det! Kontakt meg gjerne direkte via marte.glad.remen@trollfjord.no eller mobil 99332038. 

Her er motivasjonsbilde mitt! Her har jeg gått ned 30 kg og hit skal jeg igjen (og litt tilJ)!