Gå ned i vekt med mer proteiner!

05.05.2017

Hva skal egentlig til for å gå ned i vekt? Mange spør oss om det. I dette innlegget skal vi fortelle deg om det næringsstoffet som er aller viktigst for deg for å gå ned i vekt. JO mer du spiser av det - jo mer går du ned i vekt. Dette er vitenskapelig bevist.

Hvilket næringsstoff snakker vi om? Jo, det er PROTEINER!
Da mener vi ikke proteinbarer eller protein-shake. 
Nei, vi mener rene proteiner i form av rent kjøtt, fisk, fugl og egg.

Hvordan fungerer det?

Vektnedgang handler i stor grad om kalorier.
Jo flere kalorier som forlater fettcellene enn det som tilføres, jo mer fett mister du.
Og i motsatt tilfelle; hvis du tilsetter mer kalorier til fettcellene enn det som forlater dem, så vil du legge på deg.
Litt enkelt forklart kanskje, men likevel.

Det fine med proteiner er at det gjør deg METT.
Du får mindre SØTSUG.
Og i tillegg booster proteinene metabolismen din!
Det at proteiner gjør deg mer mett er hovedårsaken til at du går raskere ned i vekt.

Så, kalorier fra proteiner er mer slankende enn kalorier fra karbohydrater og fett.
Undersøkelser viser at proteiner øker produksjonen av flere vektregulerende hormoner;
blant annet metthetshormonet peptid YY.
Ved å erstatte karbohydrater og fett med proteiner, sørger du for å booste metthetshormonene dine.

Proteiner gir deg også mindre søtsug!

Sug etter «noe» (ustabilt blodsukker) er din verste fiende hvis du skal ned i vekt.
Det er også en av hovedårsakene til at mange dropper ut av dietter.
Har du opplevd mange jojo-kurer så er sjansene stor for at sug er hovedårsaken til at du ikke har klart å gjennomføre?
Et annet problem er småspising på kveldstid.
Mange går opp i vekt fordi de har sug om kvelden! Noen står til og med opp om natten for å spise! Disse kaloriene kommer på toppen av alle kaloriene du har spist i løpet av dagen. Det som er så fantastisk med proteiner er at det har en så kraftfull effekt på sult og søtsug!

Sørg for en proteinrik frokost hver dag
Frokost er ditt viktigste måltid og bør i stor grad bestå av proteiner.
Dette holder deg lengre mett og det holder suget unna gjennom dagen.

Proteiner og muskelmasse
I tillegg til å holde deg mett sørger proteiner for at du ikke mister muskelmasse når du går ned i vekt.
Noen får til og med mer muskler.
Mer muskler sørger faktisk også for at kalorier forbrennes kontinuerlig.

Hvordan få i deg mer proteiner.
Proteinrik fokost er allerede nevnt.
Sørg for at det er mye proteiner i alle måltidene dine gjennom dagen:

Egg
Fisk og sjømat
Kjøtt og kylling
Enkelte melkeprodukter

Vår diettplan CellRESET Original er designet for å inkludere minst en av disse proteinkildene i alle måltidene gjennom hele dietten.
Dette gjør at deltagerne våre føler seg mett med færre kalorier.
Metabolismen deres får en skikkelig boost. Og dette skjer fort - og for mange allerede første uka! De får raskt kontroll over søtsug og småspising.

Hva bør du holde deg unna når du skal ned i vekt?
I neste blogginnlegg skal vi fokusere på maten du bør unngå hvis du ønsker å gå ned i vekt. Dette er matvarer som er veldig vanlig i dag og som har mye av skylda for epidemien med overvekt.

Hvis du aldri spiser disse matvarene igjen eller unngår de mesteparten av tiden, vil du gå ned i vekt og drastisk redusere sjansen for å utvikle kroniske sykdommer.

Jeg håper dette var nyttig og at du nå er klar for å innføre mer rene proteiner til måltidene dine for å komme I gang med vektnedgangen.