en-Er 28-dagersdietten en slankekur?

04/04/2017

CellRESET Original - som også kalles 28-dagersdietten av noen - er egentlig en helsekur - ikke en slankekur. Målet med dietten er å balansere helseverdiene dine og rense ut avfallsstoffer som er "oppsamlet" gjennom et helt liv og som hemmer metabolismen og de ulike prosessene i kropen din. Men, når denne balanseringen skjer så begynner forbrenningen å fungere igjen. En ekstra bonus av kuren er derfor at vekten går ned. 

Mange kontakter oss for å gjennomføre CellRESET Helsekur - eller 28dagersdietten - fordi de ønsker å gå ned i vekt. Vi prøver da å forklare at det som skal til for å oppnå varig vektreduksjon er en livsstilsforandring. CellRESET er ingen quick-fix-løsning. Faller du tilbake til gamle mønstre og matvaner, så vil vekt og helseverdier også falle tilbake. CellRESEt er derimot en gylden mulighet til å faktisk gjøre endringer. Det kan gjøre litt "mentalt vondt" i selve endringsprosessen, men for mange ser vi at det er dette som skal til. I løpet av de 28 dagene kuren varer får mange en stor aha-opplevelse i forhold til hva kroppen faktisk trenger for å opprettholde balanse - og ikke minst hva kroppen er i stand til å balansere - gitt at den får riktig drivstoff tilført hver dag. 

Prioriterer du riktig?

Hvorfor er det så vanskelig for oss mennesker å prioritere en god helse? Vi oppfordrer alle som sliter til tenke gjennom følgende:

  • Får du i deg riktig type "brennstoff" hver dag i form av rene proteiner og mye grønnsaker, eller går det altfor ofte i ferdigmat og småspising?
  • Hva er det som hindrer deg i å prioritere å fokusere på helsa di?
  • Har du mye stress i hverdagen din? Hva kan du gjøre for å redusere stresset? Stress skaper ubalanser og tapper kroppen for næring.
  • Hvor mye prioriterer du trening og daglig bevegelse? Hva er grunnen til at du ikke prioriterer dette? Det skal veldig lite til for at livet ditt forlenges med år. Kun 20-30 minutter med bevegelse hver dag har enormt stor betydning.
  • Får du nok søvn? Hva hindrer deg i å få nok søvn? Lite søvn øker produksjonen av kortisol (stresshormoner) ytterligere og skaper nye ubalanser.
  • Hvor viktig er en god helse for deg? Hvor langt er du villig til å gå for å få en bedre helse? 

Sett deg konkrete mål

Når du har stilt deg selv disse spørsmålene - sett deg noen nye mål for hvordan du ønsker å leve i året som kommer. Ikke gjør det for komplisert. Sørg for at målene dine er gjennomførbare og gjør opp status etter hver uke. Eksempler på målsetninger.

  • Spise 3-4 sunne måltider hver dag uten småspising i mellom. Forsyne deg kun 1 gang per måltid. Grønnsaker til alle hovedmåltider. 
  • Moderate utskeielser maks to dager i uka, eksempelvis fredag og lørdag
  • Redusere på sukker og raffinert salt
  • Være i bevegelse 20-30 minutter 4-5 dager i uka
  • Sykle til jobben 3 dager i uka
  • Gå i trappene på jobben - dropp heisen.

Vi i Team Optimal Helse er her for å hjelpe deg som trenger hjelp til å kick-starte endringen. Du får superraske resultater - og du lærer verktøy som du kan ha med deg resten av ditt liv. Dermed så blir du raskt motivert og tilegner deg kunnskap som du kan bruke aktivt. Hvor lenge er vel 28 dager av ditt liv? 

Kontakt oss gjerne for en konsultasjon, så kan du deretter vurdere om dette er noe for deg. 

Bestill gratis konsultasjon per telefon, skype eller Zoom

Du vil snart motta en bekreftelse per epost eller SMS. Velg en dato som passer for deg.